O nas

Très Animé to zespół muzyki dawnej, stworzony w 2016 roku przez cztery poznanianki. Jako solistki i kameralistki zdobywały swoje umiejętności na renomowanych polskich oraz zagranicznych Akademiach Muzycznych (m. in. w Niemczech, Szwajcarii, Estonii, Austrii oraz Wielkiej Brytanii) oraz brały udział w wielu kursach mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych specjalistów, zajmujących się wykonawstwem muzyki dawnej.
Od początku swojej działalności uzyskiwały wysokie noty na międzynarodowych konkursach: Biagio Marini Competition Neuburg an der Donau (Niemcy, 2016 r.), Göttingen Händel Competition (Niemcy, 2017 r.). Ich ostatnim sukcesem było wejście do finału prestiżowego International Van Wassenaer Competition w Utrechcie (Holandia, 2018 r.), i zdobycie wyróżnienia w postaci osobistych kursów z wybranym przez siebie mistrzów, które zrealizowały z Alexisem Kossenko w lutym 2019.

Très Animé chętnie współpracuje z innymi instrumentalistami, wokalistami oraz tancerzami. Połączył je Poznań – miasto w którym rozpoczęły swoją przygodę z muzyką dawną i po latach postanowiły połączyć siły aby krzewić jej piękno. 

Olga Musiał-Kurzawska oddaje się swojej pasji muzycznej koncertując w Polsce i za jej granicami. Współpracuje z wieloma zespołami i orkiestrami. W życiu muzycznym ciągle szuka inspiracji i rozwoju. Nie ogranicza się tylko do wykonywania muzyki XVIII wieku. Posiada kolekcję fletów od renesansu do współczesności dzięki czemu podróżuje po muzycznych epokach i wykonuje muzykę zgodnie z jej historyczną praktyką wykonawczą. Swoje największe artystyczne fascynacje realizuje współtworząc zespół Très Animé. Poza działalnością muzyczną posiada własny biznes. Wykonuje artystyczne i praktyczne pokrowce na instrumenty co pozwala jej realizować swoje ukochane hobby jakim jest sztuka hand-made.

Katarzyna Cendlak – skrzypaczka, altowiolistka, fidelistka o pozytywnym usposobieniu. Muzykę dawną pokochała już jako dziecko. Przez wiele lat występowała z zespołem Antiquo More z rodzinnego Międzyrzecza na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Zaowocowało to wyborem kierunku studiów (skrzypce barokowe) w poznańskiej Akademii Muzycznej. Następnie kontynuowała naukę w Hochschule für Musik und Tanz Köln u prof. Richarda Gwilta. Jako muzyk została doceniona i wybrana na członka European Union Baroque Orchestra (2016-2017) i Theresia Youth Orchestra (2016-2018). Współpracuje z wieloma polskimi i zagranicznymi zespołami. Stale dokształca się pod okiem wybitnych pedagogów. Wykłada i jest studentką Szkoły Doktorskiej Historycznych Praktyk Wykonawczych i Budowy Instrumentów poznańskiej Akademii. Jej konikiem jest kameralistyka. W roku 2017 została laureatką programu stypendialnego Młoda Polska przyznawanego młodym utalentowanym artystom przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Lubi śpiewać muzykę rozrywkową, zajmować się roślinami doniczkowymi, kibicować polskim siatkarzom i pisać dyktanda ortograficzne.

Martyna Jankowska – wiolonczelistka pasjonująca się szeroko pojętym wykonawstwem historycznym. Studiowała w Poznaniu, Genewie (u prof. Bruno Cocseta) i Frankfurcie nad Menem (u prof. Kristin von der Goltz). Jako stypendystka EUBO Development Trust oraz 'Jenny Ward Clarke Scholarship’ w 2019 rozpoczęła studia podyplomowe w Royal Academy of Music w Londynie u prof. Jonathana Mansona, które ukończyła uzyskując dyplom „Professional Diploma”. Poszerzała tam swoją wiedzę na temat historycznego wykonawstwa muzyki epoki klasycyzmu i romantyzmu oraz rozpoczęła przygodę z violą da gamba. W sezonie artystycznym 2018/19 była członkinią Theresia Youth Orchestra, European Union Baroque Orchestra oraz Accademia Montis Regalis, z którymi zwiedziła wiele europejskich krajów. W roku 2020 otrzymała tytuł wschodzącego artysty „La Serenissima”. Współpracowała także z Orchestra of the Age of Enlightenment, Gabrieli Consort & Players, La Nuova Musica oraz the English Concert. Obecnie swoje życie zawodowe dzieli między Polskę i Wielką Brytanię, gdzie spełnia się jako muzyk i pedagog.

W wolnym czasie lubi eksperymentować z różnymi formami twórczości artystycznej.

 

 

Dagmara Tyrcha – klawesynistka i kameralistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Marii Banaszkiewicz-Bryły. Swoją wiedzę i umiejętności kształciła również za granicą – Eesti Muusika-ja Teatriakadeemia w Tallinie, w klasie klawesynu prof. Imbi Tarum oraz Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie klawesynu prof. Gordona Murray’a oraz w klasie basso continuo prof. Augusty Campagne. Na co dzień związana z poznańską Akademią Muzyczną, gdzie jako wykładowca prowadzi zajęcia dla studentów Katedry Historycznych Praktyk Wykonawczych. W pozostałym czasie koncertuje z Arte dei Suonatori oraz innymi zespołami muzyki dawnej. Od wielu lat jest też aktorką w asz.teatr, gdzie może zmieniać twarze na teatralne maski. Amatorsko ćwiczy jogę, jest pacyfistką i weganką.

pl_PL